lördag 15 maj 2010

Äventyrligheter


I stället för att rusa ut i det ofattbart vackra vårvädret hänger jag
på Tradera - har av misstag lagt högsta budet på en mobiltelefon och
nu undrar jag vad jag gett mig in på...
Jag tror jag rymmer fältet!
Lövsångarna har intagit skogen utanför.
Deras svårmodiga läte fick mig förr
att deppa ihop men nu som avdankad
finner jag det helt OK.
Fallande ton...javisst.
Vemod tycks mig mer adekvat än jubel nuförtiden

http://wildlifegarden.se/fagelsidor/lovsangare.html

Eller bättre:
Lätet på Naturhistoriskas sida:

http://www.nrm.se/sv/meny/faktaomnaturen/djur/faglar/vanligafaglar/faglariapril/aprilfaglar/lovsangare.6011.html

_________________________________________________________________________

Tänka säg! Säljaren var så juste att han lät köpet gå tillbaka när han förstod att jag skarvat och inte såg att den var operatörlåst!

1 kommentar:

  1. Märkligt detta...jag är också på Tradera o bevakar, har lagt ett bud på en bok, tiden går ut i morgon kväll...de e väl då, minuterna före som man ska kasta sig in o höja budet, det här är första gången jag gör nåt sånt! :-)))

    SvaraRadera