söndag 16 maj 2010

En promenad genom Tungelsta Trädgårdspark över ån till det rivna växthuset nedanför kyrkan



Syns det något?

http://picasaweb.google.se/lh/photo/hpiz4KMTtX9h5sEJj2nh5B-IiELUuZTQYEDUdzUeuz8?feat=directlink

Så här sjöng min mamma:

"Du lilla bäck som ilar käck
igenom grönan lund.
Vi hastar du ack stanna nu
och lek med mig en stund.
Vi hastar du ack stanna nu
och lek med mig en stund.

Det kan jag ej sa bäcken nej
så brått jag har, så brått jag har,
ty mycket än skall ske och sen
en väg så lång är kvar.
Ty mycket mer skall ske och sen
en väg så lång är kvar"

och:

"Där ner i dal vid skuggrik al
skall kvarnens hjul ha fart
och blommor små helt duvna stå
få de ej svalka snart.
Och blommor små helt duvna stå
få de ej svalka snart

Farväl, min vän! Nu raskt igen
jag går till verket glad.
Min väg är lång, med muntert språng
jag hasta vill åstad.
Min väg är lång, med muntert språng
jag hasta vill åstad."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar